fredag 14 juli 2017

Första provningen utav bröllopsklänningar!

För sådär två månader sedan började jag överväga att boka en första provning i klänningsboode. Tänkte också vem jag vill ha med mig där och givetvis vore det maid of honor Heidi. <3 Det lilla problemet är ju att H bor borta i Svearike och inte är på besök hitåt riktigt ofta. Lyckligt nog hade hon och hennes sambo redan då planer på att komma över potten under deras semester, och ännu gladare blev jag när hon ville gå med på att ge en hel dag åt att åka med mig och se på klänningar. ^^ Så tiden bokades, och igår var dagen kommen!

Redan tidigt visste jag varifrån klänningen skulle hämtas. Kedjan Zazabella är känt för sitt breda utbud, och också nyligen deras egna, förmånliga märke Dazzling. Närmaste butik finns i Uleåborg, så norrut körde vi iväg. Hade bokat tid för en timme, men i efterhand fick vi ju konstatera att det inte riktigt räckte till... Detta främst för att det var första provningen, jag hade ytterst lite hum om vad vi skulle söka efter och fick därför prova närmare 10 klänningar.

Kändes superfrämmande och konstigt i början, har väldigt svårt att se mig i en puffig, vit klänning. Allt kändes dessutom "för mycket" till att börja med, men småningom blev jag ändå varm i kläderna och kunde börja se på mig själv i spegeln ordentligt.

Hade aldrig för avsikt att köpa klänningen redan i dethär skedet, trodde inte heller att jag skulle hitta något jag riktigt gillade. Än mindre, så trodde jag inte jag skulle gilla det jag i slutändan verkligen gillade! Så, där mot slutet hittades en kandidat som stämde in på de flesta kriterier; lite spets, sweetheart, inte "för mycket" men ändå med det lilla extra. Priset kan ju diskuteras, men med en 10-15% rabatt kommer det rätt så nära budgeten på "omkring 500€". Modellen jag provade var i storlek 40, med knappar. Givetvis gick inte alla knappar fast, med detta är en riktigt motivationshöjare i fråga om fortsatt viktnedgång. 8cm eller uppskattningsvis omkring 10kg på sådär 7 månader, svart på vitt. Hade hoppats att hitta en modell med snörad rygg, för att ha lite mer spelrum. Men, man kan inte få allt, right? Är i detta skede optimistisk att det kommer lyckas galant, räknar med att ha mer tid och ork för träning när det lider mot höst och jag kan gå ner till mer normala arbetstimmar.


Färdigt provat! Nöjd över det som hittades ^^ Tack fina Hipp för att du ville komma med, ditt sällskap var guldvärt och fantastisk som alltid! <3


En stark kandidat, men inte "the one"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar