lördag 15 april 2017

Påsken i ett äggskal

Glad påsk! Ja, nu får man säga det! :) För första gången på flera år har vi faktiskt påskgodis hemma, för småkärringar och harar som kan komma att knacka på dörren idag! Det konstiga är att jag faktist är lite nervös... :D Under de senaste påskarna har jag alltid sett till att: A) vara bortrest, eller B) legat tyst under täcket/sett på tv med låg ljudnivå/allmänt smugit runt i lägenheten när någon har knackat på. Så skamligt, JAG VET! Men härefter ska vi öppna, vi lovar, varmt välkomna! Nu befarar jag bara att karma biter tillbaka, och att ingen kommer att knacka på under några år framöver... Samtidigt snöar det ute, så mittiallt får vi inget besök! Hemska tanke! 

Påskens legday (utfördes igår) gick förvånansvärt bra. Kändes lite lättare än förra veckan, framförallt kan jag gå rätt normalt nu dagen efter! Halleluja! Jag gillar att ta i ordentligt, till dess att man får grina för att orka med de sista reparna. Men ihållande värk flera dagar efteråt, fyyyyy... Det är orsaken jag uppriktigt kan erkänna att jag hatar legdays...

Men som sagt var det inte så illa denhär gången! Det kände jag redan igår efter träningen och såhär glad var jag då:


Nu iväg till dagens upper body-pass, favoritpasset! Ska samtidigt hålla utkik efter påskägg, sedan det tydligen finns ett tiotal ägg gömda på gymmet. :D Riktigt roligt att de hittar på lite extra för sina kunder allt som oftast, stormgillar EF Kokkola! *tummen upp*

Senare idag blir det en tur på stan, sko-jakt både för egen del och sambons. På kvällen ska vi ut (!?) för att ta del av A's arbetskaveris keikka vid Seurahuone. Sällan vi kommer oss ut på krog, men detta kan vi inte missa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar