måndag 3 april 2017

God mat, endorfiner och MONSTERpass!

Aijj vet ni vad jag har utsatts för i eftermiddag... :D Var nog ett av de värsta träningpassen jag varit med om, det jag genomled för ett par timmar sedan! Fyy så skönt med en riktigt spark-i-baken PT, precis vad jag behöver! Men jag hade nog underskattat Jennis intentioner...

Igår kickade någon sorts extra-energi in. Tanken på måndagens första riktiga PT-pass taggade mig, fick en riktigt energiboost bara utav tanken! Blev både 8km promenad i slaskvädret, ett svettigt danspass och ett pilatespass. Kändes super efteråt! Minus huvudvärken på kvällen, tippar att det kom utav det (förvånansvärt!) pulshöjande danspasset. Ay Caramba!

Fem minuter paus mellan dans och pilates. Helt ensam i salen, endorfinhög och töntig, så det blev en mellanselfie!

Det ska vara gott att leva! Och har blivit riktigt taggat att äta GOTT och nyttigt de senaste månaderna. Lyxigt-gott har innan kunnat betyda en tjock stek, ugnspotatis toppat med myyycket bea-sås. Icke numera. Jag var ensam hemma under veckoslutet och bestämde mig att snurra ihop något riktigt smarrigt åt mig själv i söndags efter långpromenaden. Resultatet?

Laxmedaljong, en färsk sallad med balsamico, det hela toppat med massor av citronsaft! ^^

Efter dans och pilates bjöd jag mig själv och älskling på dagens andra smarriga tallrik; lammfärsbiff, rostade grönsaker på spenattäcke, basilika-fraiche, toppat med granatäpple. Ljuuuvligt!!

Så, söndagen var störtskön, sådär mysig och 'goo' som bara söndagar kan vara. Tack och lov att jag tog till vara på lugnet, och också tränade lugnt, för det efterlängtade PT-passet var som sagt mycket mer än jag hade räknat med. Tog ut benen för allt var de höll. Föll baklänges utav mjölksyra, några minuter senare pressade jag mig själv med gråten i halsen. I slutet av passet skulle Jenni visa lite 'armoa' och låta mig avsluta den sista cirkelträningen med ett varv mindre än tänkt. Tänkte tanken en stund men sa att nog fasingen ska jag orka mig igenom ett varv till. PHU! Så här börjar resan, nu ska det bara uppåt! Och vad som jag tycker är ett av det roligaste med det hela, är att över hälften av övningarna är HELT nya för mig! Skoj!

Fick också mitt matschema och träningsschema för 5 veckor framåt. Det blir tufft, men är SÅ redo! ;) Berättar mera nästa gång, nu ska vi ränna iväg, eller nej, halta iväg till affären och inhandla veckans matförråd.

Allt gott åt ni som läser, trevlig fortsatt vecka!

Kvällens post-träningsmiddag. Sejen håller knappt ihop, de ångade grönsakerna fick sig lite för mycket, med det blev ändå gott! Denna sladdriga tallrik får funka som en metafor för hur benen känner sig ikväll (än värre lär det vara imorgon...), men det är bara hälsosamt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar