fredag 28 april 2017

Äntligen vinterledigt!

Hej, det var ett tag sedan!! Mellan jobbdagar som denna vecka ibland gått på 10 timmar och träningspass efter det, så har jag inte hittat tid eller en gnutta ork att plita ner rader. Eller ens slängt ut några bilder. Men vad ska man just åt det? Särskilt som det känns som ett jobba-träna-äta-sova hamsterhjul, finns nu bara inte så mycket mer att rapportera om heller. Eller funns det..? Jo, det finns nog, men det kommer upp i lite senare skede. ;)

Men nu är det en efterlängtad VINTERLEDIGHET som jag tagit ut! Påpassande med den mängd snö som kom tidigare i veckan... Sökte mig ändå mot något varmare, och lite miljöombyte, så det blev ett veckoslut i Stockholm hos Heidi och Viktor. :) Skoj! Minns inte när jag senast skulle ha varit i Stockholm under annan tid på året än höst eller vinter, så det är extra trevligt nu. Igår byttes alltså ett slaskigt, nollgradigt Österbotten mot +9 i Svearike. Vårkänslor tack! <3

Igår blev det inledningsvis några timmar på stan, skanna av shoppingstråket och samtidigt stanna till på Drottninggatan där det otänkbara hände för ett par veckor sedan. Hundratals hälsningar på stickynotes, otaliga blombuketter och budskap, mäktigt.

Senare på eftermiddagen möttes Heidi och jag upp  och besökte ett av H's favoritfik, Reload. Jättemysig! Här serverades generösa sallader, rawbakverk och acaibowls. Beslöt att testa de två senare och blev långt ifrån besviken.



Senare på kvällen blev det mera gott, nu lite längre från mitt kostprogram. :D Men väl värt denna delikatess som man kan köpa hem från Taylors&Jones och tillaga hemma. Kryddig råkorv, en krämig coleslaw och en semi-stark jalapenoröra. Naaaam... Ett glas rött till detta och fredagen var komplett. ^^



Dagens program innehåller bl.a. outletshopping, körsbärsblomning och köttbullsmiddag. Lite mingel i natten om vi har lite ork kvar efter köttbullarna. :)
Skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar