onsdag 29 mars 2017

Träningen just nu

Eller just nu är det faktiskt frukost som gäller. Men sådär i allmänhet på träningsfronten, tänkte jag kunde slänga in en kort uppdatering.

Det känns bra, även med lunk på löpbandet. Ljudböcker är en fantastisk upplevelse! För att få grepp om rutinen gymbesök, så är det inte helt illa att börja lugnt. Kan ALDRIG för mig själv dra ursäkten 'jag är för trött' efter jobbet, för den lågintensiva timmen kräver minimal fysik. Och jag vet ju att det samtidigt är skön egentid jag får. Samt utbildning, eller mental utveckling, beroende på vilken bok jag råkar lyssna till. Har nu fastnat i Dale Carnegie-fällan, väldigt intressant och framförallt givande "läsning".

Har snart klar Therese Alvėns bok, ååh så vemodigt!! Har blivit så bekväm med hennes berättarröst, ämnet och allt hon berättat om runtomkring. Rekommenderar varmt! Får hädanefter fortsätta följa Therese på hennes blogg, vilket jag googlade fram att finns på Amelia.se. Har annars svårt att på riktigt följa andra bloggar än mina allra närmaste vänners. Men när man fått höra bakgrunden, på ett sätt skapat ett band (om än ensidigt) till den som bloggar så är det tusenfalt mer intressant.

Träningen består för stunden utav tre pass i veckan på gymmet, alla med en timme lågintensiv konditionsträning samt lätt styrketräning på två utav passen. Därpå ett längre gångpass i veckan, veckoslutets långkörare mao. Shysst timpunkt att börja med det nu, när det våras.

I övrigt har jag fortfarande inte fått mitt matprogram än, vilket jag hade hoppats få denna veckan och är därför lite less. Inte heller ett mer ingående träningprogram än, men mårar åpå enligt denhär mallen tills vidare. På måndag blir det första träningspasset tillsammans med PT-Jenni. Hoppas då få alla verktyg som utlovats, annars blir det nog sura miner! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar