lördag 4 mars 2017

Problemet när större tjejer impuls-shoppar

Något som aldrig slår fel när större tjejer shoppar kläder. Att allt du inte prövar men ändå väljer att köpa kommer att se supermycket jävligare ut än man förväntat sig. Score! Varenda gång! Sen kommer man hem, testar plagget, inser situationen. Prövar töja tyget, rätta till hur det hänger på kroppen, är det byxor försöker man hasa ner dem på höften och sedan dra upp dem så högt man får dem. Inget stämmer. Har man lyckan att plagget kom i en låda med bild på hur det borde se ut är man rätt lyckligt lottad. Utan en riktgivande bild på en smal tjej riskerar man att förbli lost. Så med hjälp av bilden försöker man placera plagget på samma vis på sin egen knubbiga kropp, med varierande resultat. Sedan rannsakar man sin spegelbild. Man kommer på ett par saker som är bra med plagget (läs: man försöker lurar sig själv att plagget passar en), varpå man bär plagget motvilligt några gånger innan det hamnar längst bak i garderoben.

Under torsdag och idag har jag shoppat mera kläder än jag gjort sammantaget på åtminstone två år. Började med 'jogabrallor' och 'tekniktopp' från Lidl. Givetvis införskaffades dessa utan att prova innan. Ha. Ha. Toppen får nog vänta på Emmi -10kg. Brallorna, tjaa.... det såg bra ut på bilden... Men dom är bekväma! Och dom har fickor, något som är ett måste för träningsbrallor. Och dom är inte svarta som alla andra träningsbyxor jag har.

Både jag och hon till höger ser ut att ha kakka i byxorna, skillnaden är att det ser bra ut på en smal figur. Borde ha klurat ut det redan i butiken, nybörjar-misstag..

Men, efter att ha haft dem på två pass så känns det inte alls illa. Givetvis undviker jag ju speglar.

Lördagen startade på lugnaste vis, en rastlös kisse i sängen och utebliven sovmorgon. Efter en gröttallrik kändes det riktigt bra med ett pass i ett nästintill tomt gym. Som tack för det fina träningsstarten denhär veckan unnade jag mig en shoppingrunda. Testade dock allt denhär gången. Hittade ett par nya jeans, bh, sporttopp (som INTE behöver vänta på -10kg!) och en partykofta. 

Lunch idag blev glutenfri pasta med en kyckling-grönsakswok. Snabbt och gott, precis som jag gillar det! Pastan var något jag impulsivt ville testa på, helt ok. Inbillar mig att det känns "lättare" i magen efter maten än då man ätit vanlig pasta, men tror att det mest är något 'mellan öronen'. 



Senare ikväll har vi stämt middagsträff vid Olearys med Beth och Jessi, ser fram emot mumsiga quesadillas och goda skratt! :) 
Ännu lite senare blir det utekväll med bästa Petra, ska bli roligt att catcha upp! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar