tisdag 7 mars 2017

Träningsmotivation

Det är så oerhört viktigt att hitta det som håller en motiverad till att träna. Sällan beror det på en faktor, eller ska man säga förhoppningsvis inte. Är det t.ex. resultat på vågen som höjer ens motivation så kan det sätta käppar i hjulet en bit fram på vägen. Visst, just nu är det snabba raset på vågen grymt motiverande, men jag vet också ungefär kring vilken vikt det kommer att sina.

Så här är de guldkorn som förgyller min träning just nu:

- Bästa träningsmusiken: mest 2-4 år gamla dubstep och partylåtar, edgy rap är också bra mellan varven.

-Trevlig personal på gymmet: som faktist hälsar glatt och frågar hur träningen gick.

- Trevliga medtränare: dethär med att hälsa på varann i omklädningsrummet alltså, A OCH O GOTT FOLK! Så mycket trevligare då alla gör det, eller tilö och med småpratar lite. Det får en att känna sig 'hemma'.

- Målsättningar: inget jag konkretiserar destomer i dethär skedet, men det innebär först och främst viktnedgång och samtidigt uthållighet konditionsmässigt. Har nämligen ett lopp i åtanke till sommaren. ;)

- Självkännedom och välmående: det har kännts superbra såhär långt! Kör mycket pulshöjande och intervallträning, vilket många gånger har fört med sig migrän ett par timmar efter att jag har slutat. Men inte nu, vilket jag vill tro att beror på att jag själv vet hur långt jag kan gå. Och mår super! ^^

-Bilder: har vi inte alla dendär bilden från nåt år tillbaka, och man bara önskar att man kunde vara i den kroppen igen? Åtminstone har jag det. Problemet är att 'då' var jag i övrigt långt ifrån lycklig, mest lost och osäker. Men banne mig om jag inte var nöjd med min figur på den tiden! Dit vill jag nå igen, men med ett friskare sinne.

Motivationsbilden från sommaren 2013



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar