måndag 8 maj 2017

Efter broccoli kommer plättar

Hade tänkt diktera vilken crap-ass måndag det har varit idag. Men när jag väl tänkt igenom den, och kommit till det stadiet att jag ligger under täcket så konstaterar jag att den nog inte var så pjåkig ändå. Allt gott med nåt mindre gott liksom, ska man få plättar till efterrätt får man så lov att äta upp broccolin först. 

Måndags broccoli:
-vaknade till alarmet imorse, gråtfärdig över hur trött jag kände mig. 
-spillde havregryn över köksbänken och golvet. Hade glömt att tina upp bär till morgongröten. Håret var statiskt men ändå halvsunkigt (?), därmed helt bångstyrigt. Sånadär småsaker som kan reta gallfeber på en när man motvilligt är uppe ur sängen.
-det var än en gång semi-vinterkyla ute idag. Kallt, blåsigt och grått.. Och vi hade inbokat att jobba utomhus hela dagen. En kund jag ringde upp och bekräftade dagens montering påpekade ju att det är rätt kallt och blåsigt idag, är vi nog helt säkra att vi vill komma. Sätt på er mössan tillade han. Jag svarade att vi nog är nöjda sålänge det inte regnade eller snöade. Givetvis snöade det när vi väl var på plats.
-genomfrusen och totalt omotiverad för gymbesök (typ som alla andra vardagar) körde vi hem, slängde ihop käk och jäste framför tv:n. Tvättäkta soffpotatis fiilis över det hela.

Måndags plättar (med sylt och grädde)
-kände mig lätt plufsig efter gårdagens lunch på Olearys. Försökte rädda det med en lång länk igår eftermiddag, med intervaller och ihållande löpning som avslutning. Trodde inte det skulle ge så mycket, men tji fick jag! Nytt kilo-rekord -5,8kg denna morgon! Halleluja!
-supersuper god lunch på Två Systrars Söta idag, ojojoj... Var en välbehövd och smaklig stroganoff vi serverades, värmde bra i kylan! ^^
-trevliga och hjälpsamma kunder vi besökte idag, gör nog mycket som tidigare konstaterats!
-när jag nu var inne på mat-temat, middagen hemma var inte heller den så illa; ugnsgrönsaker med kyckling och chiliaioli. 
-trött och kall i kroppen som jag var efter arbetsdagen beslöt jag mig ändå för att slinka ut på en länk. Blev 30minuter i lugnt tempo. Dels för att ena vaden är inflammerad och inte är helt 100, och dels för att jag ville känna efter hur det riktigt kändes att springa i ett sträck för en gångs skull. Förvånadsvärt lätt alltså, blev uppriktigt förvånad hur skönt det kändes! Jag menar, fort gick det ju inte, men det är en bra bit på vägen! Tidigare i vinter orkade jag inte springa en kilometer utan att behöva gå emellan. För bara några år sen brände jag av halvmaraton, så nej, där är jag absolut inte idag, men påväg åt det hållet. ;)

Summa summarum en måndag som inte gjorde en besviken, även om det var tungt mellan varven.
Tack och Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar