söndag 21 maj 2017

Osmickrande vanligt

Vad ska man skriva om när det känns som att inget riktigt händer? Den frågan yttrades under gårdagens lunch med tjejerna. Och tror att det är en fråga de flesta som bloggar ställer sig nu som då. Som jag gör, just nu.

Denhär veckan har det känts extra omotiverat att plita, då jag
1) har haft vilovecka på träningfronten. Helt schemalagd vila alltså. Skulle dock få in ett par stretchpass, var det tänkt.
2) hade visserligen inbokat ett PT-pass för att få handledning i "putkirullaus", men just den dagen blev förstås arbetsdagen oväntat lång och jag fick avboka.
3) nå, punkt två till trots tänkte jag att det nog är något jag borde klara av på egen hand. Va fan liksom. Samt ett par långpromenader även om det nu är vilovecka, int kan man ju vila allt för mycket. Meeen... så knackade ju förkylningen på dörren...
4) torsdag morgon vaknar jag med halsont. Lagom till lördag förmiddag snörvlar jag för fulla muggar. Passade sådär semibra med grill-lunchen vi hade inplanerat med Jessi och Katja. Till all tur var ju vädret skapligt och flunsan hölls... intakt kan man väl säga?
5) ni vet hur en kvinnas hjärna fungerar när kroppen kämpar mot förkylning? Rakt ut sagt,man tycker lite synd om sig själv. Dessutom, med lingonveckan precis bakom hörnet. Det kan bara sluta på ett sätt. Crawings. Big time. Så utöver att känna mig lat till följd av vilovecka OCH till följd av flunsa, så gav jag också efter för sötsuget. Tre. Fucking. Dagar. I. Rad.
6) summa summarum: inga nämnvärda aktiviteter, inga personbästa och deffinivt ingen viktnedgång (kollade dock, av någon anledning har det inte gått upp heller, halleluja!).

Men.

Å andra sidan har jag njutit till tusen av att göra nästintill ingenting dethär veckoslutet. Lunch med tjejerna ute i det gröna i lördags var supertrevligt! Till på det passade jag på att jobba vidare på våra save-the-date kort och kom fram till en layout jag verkligen gillade (A också för den delen, när han fick se den printad idag). Idag blev det också besök till båthuset ute vid Sundet, då de hade öppna dörrar-jippo idag. Shysst stämning och somriga dofter. Var tillochmed så varmt idag att det blev lunch utomhus i solstolen, barfota! Att sedan bara få sitta där och svettas, läsa Filter och fota Mimmi mellan varven var precis så mycket (/lite) program som behövdes för att göra det till en skön söndag. Blev möjligen snäppet bättre med ett par timmar fiske med sambon på sena eftermiddagen, fastän det inte gav napp.

Men vänta nu? Sade jag inte i början av inlägget att jag inte hade nåt nytt att komma med..? Jovisst, men ska vi ta och komma överens en gång för alla,att man nog får lov att dela med sig av sin "tråkiga" vardag också. För den är ju inte tråkig för en själv, eller hur? Det är ju mitt liv, min vardag! I fredags njöt jag till fullo av min Center-choklad i soffan framför Magic Mike. Och de märkvärdigaste händelserna på lördagsmorgonen var när jag stekte riktigt smaklösa american pancakes samt upptäckte att katten hade kastat upp under natten (för första gången som hon missade mattan, endast den nyheten kunde ha räckt för ett blogginlägg).

Så våga dela med er av er sunkiga vardag tycker jag! Det behövs inte häftiga nyheter för varje dag och man behöver inte alltid beskriva sina dagar med rosor mellan raderna. För att vara riktigt ärligt, så tror jag att det är något som medför mycket press och tillochmed ångest i dagens bloggkultur.

Håller någon med eller är jag helt ute och cyklar?


*sniff*

Rätt oinspirerande bild från lördagsgrillningen. Inget fint upplägg, mest primitiva grillen marknaden erbjuder, minst en sotig korv på bilden och absolut inget smickrande filter. Men gott var det och roligt hade vi! 

Soligt ute vid båthusen idag

Soligt även hemma hos oss, Mimmi och jag njuter för allt vad vi är värda! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar