fredag 13 januari 2017

När nostalgifebern slår till

Ääääntligen fredag. Lyckligt lottade vi som fick middagen med oss hem, risgrynsgröt för andra gången idag för mig mage. Fammos, givetvis, så gott så man kan äta flera gånger på raken. <3 För de som inte visste så betyder fredag alltid risgrynsgröt till lunch på vår arbetsplats, året runt. Lika gott varje vecka!

Denna morgon var sumo-tung. Ufff... sov as-dåligt och vaknade till en knapp timme innan alarmet. Hade dessutom lite tidigare väckning då jag hade lovat mig på en kort morgonkeikka till Edsevö redan innan 8. Hela vägen mellan Karleby och Edsevö var jag gråtfärdig över hur trött jag var. #&*$!@#% förkylning. Men, efter morgonkaffet klockan 9 kändes det inte fullt lika urselt. 

Kvällen kommer att fortsätta i ytterst lugna tecken. Siktet inne på en stor kopp pepparmints te, tända ljus i vardagsrummet, lyssna på sköna låtar och utforma en ny spellista. Har under de senaste dagarna varit väldigt nostalgisk till sinnet. Har tendens att drabbas av 'nostalgifeber' allt emellanåt, inget dramatiskt dock. Backar tillbaka och spelar upp minnen, smilar för mig själv och tänker "det var nog tider det". Det var ju det, The Good Times. Det kommer också bli namnet på den nya spellistan. Tror bestämt att jag kommer plocka med några bitar med i morgondagens inlägg. Får se om mina närmaste bekanta hittar samma minne som jag haft i åtanke. ;)

Här är en av mina feel-good spellistor på Spotify, skramlat ihop den för dryga tre år sedan men går fortfarande het titt som tätt

https://open.spotify.com/user/1119043656/playlist/4TrQu9ww6TjO6XFfmZxCVB

Trevlig fortsatt Fredag!



TGIF, let´s dance!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar