lördag 21 januari 2017

Pizza och eksem-grubbel

Veckoslut... smakar så gott, så gott. Var hemma strax efter 19.30 igår efter ett otippat långt monteringsuppdrag. Lyckligtvis var pizzadegen på jäsning i kylen sedan torsdag, sambon har i tiderna jobbat som pizzabagare, summan av det hela var en utsökt pannpizza som var klar tills jag kom hem. A hade dessutom läst mina tankar och köpt hem en after-work lonkero, åååh vad jag älskar den grabben! Lade också på bastun innan vi åt, var nog att hoppas för mycket det... Efter maten intog A plats på bastulaven, sa att jag hänger på snart. Blev till 'jag far snabbt i duschen när han är klar', som sedan blev till snark på soffa.  Vid 21 beslöt jag ändå att släpa mina värkande ben till sängen, somnade omedelbums.

A fick också sin beskärda del att 'tuff arbetsdag'. Tig lugnt mina övertidstimmar framför det som hände honom. Elstöt utav svetsmaskinen? Och kom inte lös? Nej tack... Det slutade med besök till sjukan och hjärtröntgen, men lyckligtvis såg allt bra ut. Allt möjligt händer det! 

Själv krämpar fortfarande ben och rygg från gårdagen, men det är omgående. Något som tärt på mina nerver sedan hösten 2015 är obalans i huden. Främst såriga armhålor som varit mest påfrestande, men har en receptbelagt kortisonkräm som håller det i shack. Skulle ju gärna komma ifrån krämen nån dag, har testat lite med kokosolja (helt omotiverat, bara ett eget påhitt) men det hjälper nog inte när det blir riktiga sår i vecken. Ett annat område är under ögonen, detta dock endast vintertid. Skorv i vecken och allmänt torrt, vet inte riktigt vad som passar? Kör med bepanten dagligen men hjälper nog inte alls. Tips mottages!

Härnäst: runda på stan. Lär ska inhandlas kattmat och motivations-öl för dagens städuppgifter. Tror också att vi ska ta en runda via eko-boode och jaga nån snäll ansiktskräm, säkert lite annat som verkar tilltalande.


Eksem?

Fredags pizzan!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar