söndag 15 januari 2017

Sköna lördag 2.0

Lördagen fortsatte lugnt och lättsamt, några avsnitt Gilmore Girls och kaffedate med Beth och Katja vid Strandis. Allt för sällan vi träffas med tjejerna, men brukar bli mer av sådant när det går mot sommaren.

På vägen hem lyssnade jag på den nya spellistan, till 70% nattklubbsinspirerat. Undras på att jag blev sugen på en utekväll med sambon. Kom hem och lade fram mitt förslag, A var genast med på noterna. Ace Ventura hade nyss börjat på tv:n, så vi lämnade i soffan att se på det en stund. Slank in i en längre diskussion om allt och inget, vips så gick dendär potentiella utekvällen förlorad. Tack och lov, hade nog knappast varit lika lyckat som den kväll vi fick hemma. :)

Men, här kommer som utlovat ett utdrag från spellistan. Löjligt ja, men så har jag också gått all-in för ett 'lättsamt' veckoslut. Mår bra, äter gott och har roligt in i det sista. Och discolåtar kopplade till roliga minnen är ju lite skoj. Hela listan hittas under följande länk:
https://open.spotify.com/user/1119043656/playlist/0K5GA3W3DRlBYY5a6NFXH0

Till följande blir det husvisning, söndagen till ära. När till denna gång, under en kilometer från Solbacken. Trevlig Funday!

Så här kommer en resumé utav The Good Times:

Musikvideona på MTV
The Sweetest Thing - U2
Pure Shores - All Saints

Högstadiet...
Dansanta minns väl dansgruppen 'Freestyle'? Oj så roligt vi hade det!!
Get Low - Ying Yang Twins
Show me the Money - Petey Pablo
Temperature - Sean Paul (eller som vi kalla låten, "Sture")

Sursik disco, då man gick runt i ring rund de som dansade...
Disco Inferno - 50 cent
Don´t Phunk With My Heart - Black Eyed Peas
Pon de Replay - Rihanna
Pelimies - Martti Vainaa

Jag hade en sånhär period i slutet av högstadiet, svart hår och svarta ögonbryn. Minns att kusin H ville jag skulle sluta lyssna på COB då man kunde bli satanist om man hörde för mycket på dem. :D
Angels Don´t Kill - Children of Bodom
Needled 24/7 - Children of Bodom

Minns rätt så väl mitt första festivalbesök som tonåring, Rockperry. In Flames var en av huvudartisterna, blev totalt förälskad i dem då jag hörde dem spela följande låt. Kärleken finns där än.

Yrkesskolan. Blev lite mer rockabilly.

Snart började vi vistas på nattklubb, oj vilka tider och vilka låtar...
Minns ni handgesten för denhär låten? 'Break-break your heart'

En av domdär "skaka rumpan så mycket att han lägger märke till dig"-låtarna
Och en till...
Det finns rätt många utav denhär sorten!

Och när han väl hade lagt märke till dig...

Sen en tryckare på det hela

Som avslutning några låtar som jag relaterar till olika personer, låtar som alltid kommer fungera som "theme songs" för speciella individer i min omgivning. Kanske du  till och med känner igen 'din' sång? 
Umbrella - Rihanna, JAY-Z  (ledtråd, 'får jag smaka din tequila-ila-ila-ilaa...')
Watcha Say - Jason Derulo (ringer det nån klocka?)
First of the Year - Skrillex (det minns du knappast, men du visade musikvideon åt mig i skolan, första gången jag hörde Skrillex)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar